תאונות תלמידים ומה שמסביב…

הורים רבים אינם מודעים כלל כי ילדם מבוטח בביטוח תאונות תלמידים וכי בעת פציעה הם זכאים להפעיל את הביטוח ולקבל שיפוי ופיצוי כספי בגין הפציעה. חברות הביטוח לא נוהגות לפרסם בשלטי חוצות על קיום הביטוח והורים רבים לתלמידים שנפגעו והיו זכאים לפיצוי לא תבעו מחוסר ידיעה וחוסר הבנה.


במאמר זה יובהר הנושא הביטוחי, מי זכאי לפיצוי ועד איזה גיל ניתן לתבוע את הביטוח.


סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד אשר נמצא במסגרת חינוך חינם יהיה מכוסה בפוליסת ביטוח תאונות אישיות, וזאת באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד.


ביטוח תאונות אישיות, עד איזה גיל?


המשמעות היא כי ישנה זכאות לילדים מגילאי 3-5 הלומדים בגן הילדים ולנערים בכיתות א'-י"ב הלומדים במוסדות חינוך מוכרים. כאשר תלמיד נפצע עד גיל 18 קיים לו ביטוח תאונות אישיות והוא זכאי לפיצוי כספי בגין פציעתו ובהתאם לחומרתה.


אילו פיצויים ניתן לקבל, ומתי חלה התיישנות תביעה?


התיישנות בתביעה מול חברת ביטוח לרוב עומדת על 3 שנים, במקרה של תאונות אישיות תלמידים רשאי התלמיד הפצוע להגיש תביעתו עד 3 שנים לאחר שהגיע לגיל 18, קרי, עד גיל 21 וזאת גם אם התאונה ארעה בגיל הרבה יותר צעיר.


לתלמיד הפצוע יש זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מהתאונה בלי קשר לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה.

האם תלמיד זכאי לקבל פיצוי גם אם הפציעה התרחשה שלא במסגרת המוסד החינוכי?


הביטוח קיים לתלמיד משך 365 ימים בשנה ובמשך 24 שעות ביממה, קרי, גם כאשר התלמיד לא נמצא במתקן החינוכי הוא זכאי לפיצוי.


לדוגמא, תלמיד שנמצא בדרכו למוסד החינוכי, בדרך לחוג, במגרש המשחקים, בדרך לחבר, בעת רכיבה על אופניים, גלגלשת (סקייט-בורד), פעילות גופנית ועוד גם מעבר לשעות הלימודים זכאי בעת פציעתו להפעלת הביטוח ולקבלת פיצוי בהתאם.


חשוב לדעת כי ביטוח תאונות אישיות לתלמידים אינו מכסה פציעות עקב תאונות עבודה, פעולות איבה או תאונות דרכים.


בעת התרחשות הפציעה יש לפנות עם פרטי האירוע למזכירות המוסד החינוכי בו לומד התלמיד, לדווח על המקרה ולמלא טופס תביעה, לאחר שהמוסד החינוכי חותם על טופס התביעה, ניתן לפנות לחברת הביטוח בצירוף המסמכים הרלוונטיים להגיש את התביעה.


מומלץ להסתייע כבר בשלבים הראשוניים בייעוץ על ידי עורך דין העוסק בנזיקין על מנת לקבל הנחיות והדרכה אילו מסמכים יש להביא וכיצד להתנהל מול חברת הביטוח על מנת להשיג פיצוי מקסימאלי בגין הפציעה.


משרדנו בעל ניסיון רב בניהול תביעות מול חברות הביטוח בנזקי גוף וניתן לתאם פגישת ייעוץ.


*** האמור במאמר זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני ונותן מבט כללי על הנושא.

אנחנו פה עבורך!

נשמח לעמוד לרשותך, ביחד עם הצוות המוביל של משרדנו, וללוות אותך באופן צמוד, מקצועי וקשוב לאורך כל ההליך המשפטי שלך.
לתיאום פגישת ייעוץ, כל שעליך לעשות הוא לפנות אלינו בטלפון או על ידי השארת פרטיך ואנו נחזור אליך בהקדם.

השאר פרטים

× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday
דילוג לתוכן